Snyggaste skjortan till våren från Second Female

Snyggaste skjortan till våren från Second Female

 

Snyggaste skjortan till våren från Second Female

 

Snyggaste skjortan till våren från Second Female

 

Ny skjorta från Second Female, den hittade jag på Ellos.

.

.

.

Tjingeling vänner

Jag tänkte köra en härlig och ärligt här på bloggen igen. Idag tänkte jag tala om mina tankar runt shopping. Gillar ni att shoppa på nätet eller går ni i befintliga butiker?

Jag har helt slutat att handla i butiker på stan. Förr tycket jag att det var roligt att klä upp sig och gå runt med en väninna på stan och kika runt i butiker, bli inspirerad och shoppa så klart! Men jag tycker att befintliga butiker inte har några varor hemma längre. Ta min julshopping i Göteborg som ett exempel . I december månad så letade jag efter lite trendiga klädmärken som en rosa Morris tröja, Adidas tröja och en Levi’s t-shirt till min stora dotter i julklapp.  Det är ju de märkena som gäller för en 12-15 åring i dag. Överallt så var de slut i storlek xs och s. Jag sprang som en galning på stan för att hitta nya butiker som sålde dessa märkena. Jag är en kund som vet vad jag vill ha och så även för mina barn. Vi har inga speciella konstiga stilar utan hänger starkt på modet som gäller vilket de flesta gör och då tar de varorna slut i butikerna. Många av de butikerna som jag besökte sa till mig att ni inte är den första som frågar efter det dessa varorna i storleken s, det  tog slut redan efter några veckor. Ja men köp in fler då. Ha lite trendkoll kanske? Jag menar det handlar väl ändå om att sälja mycket för att butikerna ska gå i hop? Sedan så är det dyrt att hålla lager det vet ju alla men det kan inte vara en bra affärsidé att inte ha några varor som eftersökes?  Jag har liksom tröttnat på att det inte finns några varor i butikerna längre. I dag är det viktigt med tiden, den är dyrbar. Jag kan ju inte åka ner till stan för att handla kläder, men komma hem med beställningar för att senare åka ner till stan igen och köpa dem? Då är liksom hela vitsen borta med att handla direkt över disk!

Varför ska jag handla i en befintlig butik ändå? Om jag nu ska gå ut på stan och springa runt i butikerna så vill jag ha service. Jag kan gärna betala för service men service, det vill jag ha! Jag vill gärna ha lite extra, en upplevelser som gör att jag mår bra och tycker att det är trivsamt att besöka denna butik. En sådan butik är Nespresso Boutique på  Kungsportsavenyen i Göteborg. Där får man maximal service och där handlar jag gärna! Varorna kommer packade i fina papperspåsar och de går runt kassan och ger dig varupåsen i handen. Det är trevligt! Dit åker jag gärna när jag är i Göteborg, jag testar någon ny smak och sedan köper jag mitt månads kaffe och sedan åker jag hem nu för tiden då jag inte känner att jag har någon lust att gå runt i en massa butiker.

Är det någon av er som har NK kortet nu mera? Jag fick ett inbetalningskort på 150 kr för att jag inte hade handlat tillräckligt mycket för att få ha kortet gratis. Varför ska ett medlemskort kosta pengar att ha? Jag ringde upp dem och frågade vad får ja för dessa 150 kr? Jo svarar kvinnan i andra sidan luren du får gå på förhandsrea två gånger om året.  Du får en reklamtidning från oss (tror att även den var två gånger per år) samt inbjudningar till modevisningar som också är reklam för våra produkter. Så NK menar på fullt allvar att jag ska betala 150 kr för att jag ska läsa deras reklam, se på deras marknadsföring av produkter och gå och handla på deras rea två timmar före varuhuset öppnar för allmänheten. Nej du tack! Vi lever på 2017 där märkesprodukter inte är en bristvara eller svåråtkommen. NK i Göteborg är inte någon upplevelse i sig längre som den en gång i tiden va.

Tjejkväll, vad är det nu mera? Oftast så har jag gått på sådana kvällar tidigare men inte nu mera. Då det är butiker som är öppet lite extra länge men det är inget speciellt längre. 20 % rabatt som då oftast erbjuds kan jag få överallt på nätet när jag handlar i rättans tid. En tjejkväll handlar inte om att shoppa billigt för mig utan det handlar om den där rätta lyxiga känslan av att känna mig lite speciell och komma hemifrån. Släppa jobbet, hemmet och alla måsten och bara ha trevligt och sedan får det gärna bli lite shopping på det men inte för att jag bara ska ut och handla utan bara för att det är så trevligt och vi tjejer hittar tillsammans lite snygga kläder till oss. Vi tipsar och skrattar och dricker lite vin och tar tilltugg. Men det är nästan inte ens de längre i dessa kundklubbs kvällar, tjejkvällar eller kalla det för vad som helst som ska få oss konsumenter att handla.

Vi har haft bra tjejkvällar genom åren här i vår stad. Där det både var live musik, produkt prover, goodiebag, vin när det varit i slutet sällskap på modevisningar och andra trevliga tilltugg som gör att det är värt att åka till. Men här om månaden hade hela stan en som kallad tjejkväll vilket var det mest värsta jag varit på. Det var varken live musik, produkt prover, goodiebag eller bra erbjudande jag vet faktiskt inte varför det kallades för en tjejkväll. Det ända som var utöver det vanliga var att butikerna hade öppet några timmar till på kvällen. Det var inga levande ljus eller mys någon stans som fick mig på rätt humör för att vilja testa kläder och handla. Nu finns det några bra butiker som ligger på vår Kungsgata som har service och som jag gillar. Men det här med speciella kundkvällar är inte som de var förr. Så då sitter jag hellre hemma med levande ljus, gott vin i glaset och har fötterna på bordet och nätshoppar!

Nätshopping är min grej helt klart!

Vad tycker ni?

Kram/Carola

4 thoughts on “Snyggaste skjortan till våren från Second Female

  1. Jag håller med. Jag handlar nästan allt på nätet men ibland känner jag att jag vill klämma och prova innan. Det händer att jag kollar i butik och beställer med rabatt på nätet. Kram Anette

    1. Hej Anette
      Då är jag inte ensam om dessa tankar och köpbeteendet då, skönt!
      Ja på nätet kan man alltid hitta saker till bättre priser eftersom man lätt kan jämföra dem enkelt.

      Stor kram Carola

  2. Hej Carola! Du och jag har ju våra långa samtal där vi talar om allt från shopping, upplevelser, resor, mat, mode, inredning, trender, politik, jobb, kärlek, sorg, glädje, gamla, unga, barn, ungdomar till våra tankar om det som händer i vardagen just här och nu! Därför känns det lite upprepning när jag skriver på din blogg också men ändå! Måste bara kommentera detta! Vi har ju båda upplevt under våra utflykter här i Göteborg att utbud av service har krymt de senaste åren. Det är inte alls samma känsla att komma till NK längre. Jag har som du varit trogen kund där under många år, med svart kort som ger vissa förmåner. Om jag kan kalla det förmån att få en reklamtidning gratis två gånger under ett år. Förhandstur på rean under obekväm tid och gratis besök till toaletten! De tre senaste åren har jag prioriterat ny bil, Karibienresa och upplevelser med barnbarnen, istället för shopping på NK – så mitt kort byttes ut till ett vitt. När jag fick en betalningsblankett på 150kr valde jag också att klippa mitt kort. Jag betalar inte för reklam! När julklappar skulle inhandlas valde jag ut vissa produkter från Arne Jacobsen och Olle Eksell. Alla de butiker som jag besökte hade slut på lagret av dessa. Ja Carola, jag håller fullkomligt med dig i allt vad du skriver här. Varför skall vi springa runt i butiker när det räcker med ett klick från soffan! TACK till Royal Design, Rum 21, Svenssons i Lammhult, Bagaren o Kocken, Zalando, Sportamore, Boost, Stylepit, Lyko, Vivamondo, Beauty Planet, Footway, Intersport, Länna möbler, Adlibris, Ikea och många fler för superbra service och snabba leveranser! TACK för att ni finns, för att ni förenklar våra köp!

  3. Hej igen .. måste bara också lägga till Nespresso på Avenyn i Göteborg! Vilket ställe! Vilken service! Den bästa! Personalen bemöter dig med en blick, hälsar med ett leende, bjuder på kaffe. De är uppdaterade och alltid redo att ge dig mer än vad du förväntar av personlig service! En snygg butik med dressad personal. Lugn och harmonisk miljö med en lyxig touch. Även om jag klickar hem varor från deras proffsiga sida, så vill jag besöka butiken ibland för den optimala känslan av service! Vi måste dit snart Carola!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *