EVERYTHING HAPPENS FOR A REASON

Krukor från Tine K. Gårdagens köp på fina butiken In Spirit i småstaden.
Hallå Alla Bloggisar!
Grrrrrrrr, idag är jag inte alls glad! Som ni tidigare vet så bokade jag världens bästa hotell i Italien.  (den hade allt man kan önska sig på en sem med barn) Åhhh, vad jag var nöjd och glad över den bokningen. Men det finns alltid ett men…….  Och även så i detta fall. Tre dagar senare så dök det ner ett mail i min mailbox att det hade tyvärr blivit någon dubbelbokning av något slag. och att dom har haft problem med bokningssystemet online. Och att det rummet (alla rummen) var redan upptagna så vår bokning var inte gilltig. Gissa om jag blev besviken?!
Och igår så damp det ner ett tråkigt mail i min mailbox igen. Jo det var från den norska butiken som jag hade klickat hem den fina rosa Line of Oslo blusen ”Hjärta”. Jo, att dom kan tyvärr inte sända mig blusen och att mina pengar kommer att sättas in på mitt konto igen. Gaaaah, vad är det som händer. Jag hade talat med dom i telefonen där dom bekräfta att dom kunde sända blusen till mig i sverige. Och från mitt kort är pengar dragna. Så vad är då detta?? Jag får ringa dom i veckan och kolla vad det är frågan om?!.
Men idag vill jag dissa nethandeln och hem klickningar. För just nu så står jag utan hotell på vår semester. Och nu är det tooook sent att få tag på något bra  hotell. Och blusen är inte såld till Sverige i denna färg rosa utan bara i svart med vita hjärtan på. Så någon fin rosa blus till mig blir det inte! Det är så lätt att klicka hem och betal men det är inte så lätt alla gånger att få det man har beställt?!
Men jag brukar alltid tänka så här. EVERYTING HAPPENS FOR A REASON! För när jag var så arg och ledsen över dubbelbokningen i Italien så gick jag ner till Resia i vår lilla småstad för att träffa en fysisk människa som kunde se möjligheterna om bra hotell i Italien. Men det såg mörkt ut! Men hur som….. Det hela ledde till att jag har bokat jordens bästa bästa bästa resa till jul/nyår. Wow, vilken nyår vi kommer att få vill jag säga, hihihi! Och den resan har jag fått ett bokningsnummer, utskrift och en fysisk människa som är kopplad till denna resa.
Klicka hem på netet, boka på netet mm. Jo i all ära. Det är enkelt och smidigt. Men om det inte fungerar så står man där utan resa, hotell eller så är man utan en topp på en fest. Men med detta inlägg så dissar jag inte alla nätbutiker med det har varit mycket trassel dom sista dagarna tycker jag! För det vad verkligen saker som jag ville ha som jag hade klickat hem och betalat dessutom, och med det så trodde jag att jag skulle få dom bokningarna. Men det hela ledde till att jag bokade en vintersemester och förmodligen så finns det en mening med detta också. Kanske så dyker det upp något annat i sommar och det är meningen att vi skull vara i Sverige då? vem vet…….
Sensmoral – Idag dissar jag nätbutiker/hotell – Hissar gör jag befintliga butiker/hotell.
Nu skall jag ta och fixa lite frulle här hemma. Solen lyser idag också, Jippi – för idag är nämligen lill Dockan på väg till ett utomhus kalas hos sin kompis T som börjar om någon timme. Ett perfekt väder för utomhus kalas ♥

 

KRAM
Psst!
Idag lyssnar jag på Timbuktu här. Denna låt har satt sig på mitt huvud och jag har gått och nynnat den hela morgonen, hihi.

8 thoughts on “EVERYTHING HAPPENS FOR A REASON

  1. lilla.u says:

    men gud så trist.
    jag (som själv säljer via nätet) kan inte förstå hur en 'butik' har mage att sälja saker som de inte vet att de har hemma. det är ju superviktigt att vara noggrann med detta – och se till att kunden blir nöjd.

    men det verkar ju ha löst sig till det allra bästa för er. hurra! spännande med jul & nyår. vi reste till NY/connecticut denna julen och bara älskade det. vill igen.

    ha en skön helg. ulrika

  2. HOUSE of ADELA says:

    O förstår din besvikelse när det gällde en resa med! Var själv ute för det med inte mindre n 3 (TRE!! beställningar på olika saker jag la där lagersaldot sa att det fanns och jag betalade in! Sen fick jag mail att det inte stämde och att pengarna skulle betalas tillbaka vilket faktiskt tog tid, trist! Hoppas ni hittar någon annan härlig sommarsemester och då har ni nyår att se fram emot!=)

    Kramar
    Adela

  3. Life's Silverlining and I says:

    Ja då måste jag också haka på för jag har råkat ut för det två gånger på samma modebutik på nätet så där beställer jag inte igen:( men när det funkar vilket det oftast gör för min del är det smidigt! Så trist med Italien dock, men nu blir jag nyfiken på vart ni ska i vinter! Kram Nilla

  4. Lifestyle By Lena says:

    Neeeej va trist. Själv gillar jag att besöka resebyråer med personal, famförallt om vi ska åka hela familjen. Men du berätta nu mer om nyårsresan, blev såå nyfiken 🙂

    Kram

  5. http://livinganddreams.blogspot.com/ says:

    Vad irriterande, när man lagt ner massa tid på att hitta något man gillar.. tycker dom skulle erbjuda någon slags kompensation i båda fallen!

    Som sagt allting har sin mening! 🙂

    Mysig lördagskväll!
    Tess

  6. mitt liv som jag says:

    Nej vad tråkigt, din dissning känns helt befogad :). Men som du säger, det fanns säkert någon mening med det och nu blev jag ju nyfiken på resan som blev bokad istället! Hoppas ni haft en bra dag! Kram Jennifer

  7. Anonymous says:

    Vad trist! Tycker också att dom skulle erbjuda någon slags kompenasation av något slag.
    Gillar din tanke. Det finns säkert någon mening med detta också! Kram Jennie

  8. LIFE by TESS says:

    Den butien ska jag försöka hitta till nästa gång vi är i Gbg! 🙂 Hoppas huvudvärken gett med sig och att ni får en trevlig dag.

    KRAM

    Ps. Har länkat till dej i ett inlägg, hoppas det är ok.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.