Hej

Nu är jag tillbaka till Sverige och bloggen igen, efter att varit ute på vift med några ny sköna bloggvänner Åse (56 kilo) Diana (By Diadonna) Malin (Fnulan) blev inbjudna på en PR resa till Polska Rivieran med Ylva och Alexandra från Stena Line. Och jag säger bara wow vilken resa vi har upplevt tillsammans. Och nu hade jag tänkt att bjuda med er läsare på en resa till Polen genom bloggen. Jag har tagit en hel del bilder under resans gång, som jag nu kommer att visa er i olika kapitel. Vi har besökt fina städer, fina restauranger och njutit av spa och mycket mera.

Bloggresa till Polen del 1

Jag som bor längst bort började min tåg resa till Göteborg kl 14:10. I Göteborg hämtade Ylva upp mig vid stationen och vi körde mot Skåne där vi hämtade upp Åse och Diana efter vägen. Vi bordade på Stena Spirit i Karlskrona vid 20-tiden. På båten skålade vi god Prosecco för starten av den kommande resan.

Vi åt en trerätters ombord, jag åt blåmusslor så klart vilket är min absoluta favorit rätt! Och maten här på färjan håller mycket bra kvalité vilket gör det lite extra roligt att äta här ombord.

Det gick ingen nöd på oss här ombord som ni ser. Vi åt gott, drack drinkar och lärde känna varandra under kvällen då vi flesta var nya för varandra. Det var väldigt mysigt att sitta ner och bara umgås samtidigt som vi var på väg till Polen hela gänget.

Bloggresa till Polen del 1

Och sedan blev det lite shopping ombord så klart!!

När färjan kom i hamn så tog vi en hyrd buss som körde oss till vårt super fina hotell Mera Spa Hotel on Sopot Beach, Polen. Mera Spa Hotellet är ett utmärkt alternativ för dig som söker lugna, avslappnade dagar med både shopping, kultur och nöjen inom bekvämt avstånd. Hotellet passar utmärkt för både familjer, par eller som i vårt fall ett härligt tjej gäng som bara vill njuta och uppleva saker. På hotellet takterrassen kan man få njuta av den uppvärmda utomhuspoolen med en vacker utsikt över havet (öppet maj-sep).  Dessutom finns det två inomhuspooler, fyra bubbelpooler och separat barnpool. Det finns en spa avdelning med olika rum där du kan få olika behandlingar (måste förbokas). På Mera Spa finns det brasserie med enklare rätter samt bra restauranger med läckra fiskrätter. Hotellfrukosten är helt magiskt stor och den har också fått många nöjda gäster.  Sedan får vi inte glömma Hotellets wellnessavdelning som har fokus på avslappning, antistress och viktminskning. Här finns det mycket att njuta av som ni ser.

Här möttes vi utav trevlig personal som tog emot oss med en välkomst påse samt en spa påse som innehöll badrock, tofflor och handduk. Efter detta fick vi varsin riktigt trevlig spa behandling och jag kan lova er att det var mitt livs bästa massage!! Och det skriver jag helt från hjärtat. Jag valde en rygg massage som verkligen fick mina muskler att slappna av, sjukt skönt.

091

Här har ni min massör Vilken pärla!

Som ni ser så finns det två varma och oerhört sköna bubbelpooler här ute. Men eftersom vi tycker så himla mycket om varandra så hoppar vi allesammans in i en utav dem haha.

Bloggresa till Polen del 1

På kvällen serverades det goda drinkar i denna bar.

Frukost de lux! Extra allt liksom.

Bloggresa till Polen del 1

Här uppe på takterrassen kan man starta sin morgon med ett härligt yogapass.

Adress:
Bitwy pod Plowcami 59
PL-81-731 Sopot

Vi ses i morgon vänner och då med ännu mer info och bilder om vad man kan besöka och göra i Polen!

Kram/Carola

3 thoughts on “Bloggresa till Polen del 1

1. Ljuva Magnolia says:

Men gud så roligt och härligt det ser ut! Vad kul att bli bjuden, och vilket gäng sen!
    Polen alltså, det är dit man kanske ska åka på spa 🙂

Mysig kväll till dig,
    Kram Catta

2. Diana says:

Gud så härligt och blogg/pressresor är så kul 🙂 ska på en liknande resa till Riga som jag tyvärr fick boka om 2 ggr pga sjukdom men snart så 🙂 fin du är kramis Diana ps Tänk att det kan vara så vackert i Polen ds